21 July 2015

BnB... aka Breakfast at Bert's




It's a Sunday, 10 a.m. There's nothing in the fridge and my stomach growls from last night's poor "dinner" - this is what happens when you're lazy and living alone. My soul craves something crunchy, something sweet and something to move my feet.

Got off at metro station Alma-Marceau and there someone called me in, a nice monsieur. Haha ok that might've seemed too creepy. In fact, I went by my own with high expectations in mind, as I had seen plenty of photos in that so called (anti) social life.
This is plain and simple, contemporary café that suits today's both financial and hunger needs. €6 for this formule in Paris? I'll take it! Not only the juice was fresh, the croissant  was light and the coffee... a second of silence for I have found, at last, a decent coffee in this city which was... Nespresso!

I really felt genuinely happy to be here, seating down at the little tables they had outside and soaking in the Parisien way of life. 
Ahh... Bonjour to me!

Era um domingo, às 10 da manhã. Não havia nada no meu frigorífico e o meu estômago roncava por causa do escasso "jantar" da noite passada - é o que dá ser preguiçosa e viver sozinha. A minha alma desejava algo crocante, algo doce e algo que me despertasse.

Saí na estação Alma-Marceau, e logo à entrada do café chamava-me um monsieur. Haha ok se calhar isso teria sido demasiado estranho. Na verdade, fui por minha própria vontade e com as mais altas expectativas por ter visto tantas deliciosas fotografias na tão aclamada rede (anti) social.
Este é um café contemporâneo que foi direto ao assunto por se adaptar não só às necessidades financeiras como às de fomeiras. E apenas €6 por esta formule em Paris? Eu aceito! Não só o sumo estava fresco, o croissant super leve e o café... um segundo de silêncio por finalmente ter encontrado um café decente nesta cidade vastíssima... era Nespresso!

Senti-me realmente feliz por estar ali a tomar o meu pequeno-almoço na esplanada daquele café e a absorvendo este estilo de vida Parisiense.
Ahh... Bonjour para mim!